Ing. Mgr. Zdeněk Meier, Ph.D.
Adresa:
Kateřinská 653/17
Místnost:
3.05A
Pracovní zařazení:
Odborný asistent
ČLÁNEK
Gábová K., Bednaříková H., Meier Z., Tavel P.
Exploring Intimacy and Family Planning in Inflammatory Bowel Diseases: A Qualitative Study.
ANNALS OF MEDICINE.
2024.
Bednaříková H., Gábová K., Zelinkova Z., Meier Z., Tavel P.
Inflammatory bowel disease patients' expectations of care: Insights from a qualitative study.
European Journal of Inflammation.
2024.
Sigmund E., Sigmundová D., Pavelka J., Kalman M., Voráčová J., Meier Z., Kopčáková J., Baďura P.
Changes in the prevalence of obesity in Czech adolescents between 2018 and 2022 and its current non-genetic correlates – HBSC study.
BMC PUBLIC HEALTH.
2023.
Mečkovský F., Fürstová J., Košárková A., Meier Z., Tavel P., Maliňáková K.
Loneliness Is Associated With Problematic Internet Use but Not With the Frequency of Substance Use: A Czech Cross-Sectional Study.
International Journal of Public Health.
2023.
Meier Z., Gábová K., Tavel P.
Multidisciplinární spolupráce pro děti a mládež s duševním onemocněním.
Socialni Prace.
2023.
Krtková Rudnická R., Krtek A., Pešoutová M., Meier Z., Tavel P., Trnka R.
School functioning and experience of the school environment by students with ADHD.
European Journal of Special Needs Education.
2023.
Krtková Rudnická R., Krtek A., Pešoutová M., Meier Z., Tavel P., Maliňáková K., Trnka R.
What influences do parents perceive as supportive of school well-being and the inclusion of children with ADHD?: A qualitative study.
European Journal of Special Needs Education.
2023.
Krtek A., Maliňáková K., Krtková Rudnická R., Pešoutová M., Žovincová V., Meier Z., Tavel P., Trnka R.
Ambivalent bonds, positive and negative emotions, and expectations in teachers' perceptions of relationship with their students with ADHD.
International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being.
2022.
Tavel P., Trnka R., Fürstová J., Kaščáková N., Kuška M., Meier Z.
Dispositional Resilience Predicted the Perceived Stress Experienced by Psychotherapists During the COVID-19 Outbreak.
Psychological Services.
2022.
Meier Z., Weigl E., Navrátilová V., Černíková K., Tavel P.
Lymeská borrelióza z pohledu pacientů - kvalitativní studie.
Medicína pro praxi.
2022.
Schaffler Y., Kuška M., Barke A., Doering BK., Gossmann K., Meier Z., Kaščáková N., Tavel P., Humer E., Pieh Ch., Stippl P., Schimboeck W., Haid B., Probst T.
Psychotherapists' Reports regarding the Impact of the COVID-19 Pandemic on Their Patients: A Cross-National Descriptive Study Based on the Social-Ecological Model (SEM).
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2022.
Gábová K., Meier Z., Tavel P.
Využití bezdrátových technologií u dětí s vadou sluchu od raného dětství do předškolního věku - zkušenosti rodičů.
Pediatrie pro Praxi.
2022.
Gábová K., Meier Z., Tavel P.
Why do many children who are hard of hearing not use remote microphones to compensate for their hearing loss?
Heliyon.
2022.
Humer E., Pieh Ch., Kuska M., Barke A., Doering BK., Gossmann K., Trnka R., Meier Z., Kaščáková N., Tavel P., Probst T.
Provision of Psychotherapy during the COVID-19 Pandemic among Czech, German and Slovak Psychotherapists.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2020.
Maliňáková K., Tavel P., Meier Z., Van Dijk JP., Reijneveld SA.
Religiosity and Mental Health: A contribution to Understanding the Heterogeneity of Research Findings.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2020.
Ratajová K., Blatný J., Poláčková Šolcová I., Meier Z., Horňáková T., Brnka R., Tavel P.
Social support and resilience in persons with severe haemophilia: An interpretative phenomenological analysis.
HAEMOPHILIA.
2020.
Ratajová K., Blatný J., Poláčková Šolcová I., Bohůn M., Meier Z., Horňáková T., Brnka R., Tavel P.
Tematizace problémů komplexní péče z perspektivy osob s hemofilií.
Transfuze a Hematologie Dnes.
2020.
KNIHA - CELEK
Šarníková G., Meier Z., Gábová K., Tavel P., Buchta O.
Hravé učení, vážný dopad. Inovativní cesty ve studiu sociální práce a sociální pedagogiky.
2024.
Šarníková G., Meier Z., Prokeš M., Heveriová M., Tavel P.
Bedekr společného vzdělávání.
2019.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Ratajová K., Blatný J., Poláčková Šolcová I., Meier Z., Horňáková T., Brnka R., Tavel P.
Social support and resilience in persons with severe haemophilia: An interpretative phenomenological analysis.
2020.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.